قلب تپنده‌ی شما، اولین نشان از بیداری و زندگی است. می‌توانید با رعایت بسیاری از نکات و بهره بردن از فناوری‌های اطرافتان، در جهت بهبود عملکرد قلب، کمک بگیرید. اگر می‌خواهید در عمر طولانی خود، از دویدن‌، ورزش، خلق‌و‌خوی آرام، پایداری سلامت روان و بسیاری ویژگی‌های دیگر بهره ببرید، از قلبتان به خوبی محافظت کنید.

البته که محافظت از قلب و رسیدگی به آن، مستلزم رعایت چندین مورد مانند مراجعه سالانه به پزشک، دوری از محیط‌های پر‌استرس، ورزش مداوم و رعایت رژیم غذایی مناسب و همسو با عملکرد خوب قلب است؛ ما در این متن به بخش تغذیه‌ی آن خواهیم پرداخت و ۳ ماده‌ی غذایی مفید را به شما معرفی خواهیم کرد.

ماهی سالمون، معجزه‌ای برای سلامت قلب

هرجا سخن از سلامت قلبی و عروقی باشد، نام ماهی سالمون می‌درخشد. گوشت این ماهی سرشار از چربی‌های امگا ۳ است که برای عملکرد بهتر قلب شما بسیار مفید است.

امگا ۳ از التهابات قلبی و عروقی شما جلوگیری می‌کند و آن‌ها را تا حد امکان کاهش می‌دهد. همچنین شریان‌های قلبتان را سالم نگه می‌دارد و روند پمپاژ خون را آسان می‌کند درنتیجه میزان تری گلیسریدی که ممکن است در رگ‌ها و عروق شما رسوب کند، کنترل می‌شود.

اگر حسگر‌های چشایی روی زبانتان به اندازه‌ی قلبتان ماهی سالمون را دوست ندارد، در ادامه به شما چند روش برای بهتر استفاده کردن از این ماهی مقوی را آموزش می‌دهیم.

پوست ماهی سالمون، جایگزین تنقلات ناسالم

برای داشتن یک خوراکی سالم جایگزین چیپس در بین فیلم و سریال‌ دیدن‌هایتان، از پوست ماهی سالمون استفاده کنید و در عین لذت بردن از صدای خرد شدن چیپس‌مانند آن از  قلب خود نیز محافظت کنید.

کافی‌ست قسمتی از پوست ماهی را نازک برش بزنید و در روغن داغ قرار دهید. بعد از ۳ الی ۴ دقیقه همزمان که با کاردک فشار کمی به گوشت ماهی وارد می‌کنید، پوست ماهی سالمون‌ را ترد کنید؛ حالا طرف دیگر ماهی را در حد یک دقیقه بپزید و از این خوراکی خوشمزه و سرشار از امگا ۳‌ لذت ببرید.

استیک سالمون را امتحان کنید

شاید دلیل اینکه نمی‌توانید ماهی سالمون را در رژیم روزانه‌تان قرار دهید، خوردن استیک‌های خشک و خشن آن باشد که به مذاق شما سازگار نمی‌آید.

 

اگر گوشت فیله‌شده‌ی سالمون بدون پوست را در اختیار دارید، نیازی نیست بیش از حد آن را بپزید‌؛ ۲ الی ۳ دقیقه سرخ کردن فیله‌ی سالمون برای رسیدن به یک استیک سالمون آبدار و خوشمزه کافی خواهد بود. با این کار مقدار زیادی از مواد مغذی داخل بافت ماهی را نیز حفظ خواهید کرد و در عین خوشمزگی، از فواید بیشتری بهره می‌برید.

آووکادو،خوراکی سبز رنگ سرشار از چربی‌های مفید

 

اهمیت آووکادو در رژیم سلامت قلب و عروق آن‌جا مشخص می‌شود که این سبز گران‌قیمت، سرشار از چربی‌های مفید برای قلب شماست. در عین حال آووکادو منبع فیبر نیز می‌باشد که در عملکرد بهتر قلب شما کمک خواهد کرد. در ادامه چند روش برای استفاده از آووکادو را به شما پیشنهاد خواهیم داد تا از آن به خوبی در سفره‌ی خود استفاده کنید.

اعجوبه‌ی نوشیدنی‌های سالم برای قلب

 

قلب شما زمانی در بهترین حالت خودش کار می‌کند که به بدن شما فیبر کافی رسیده باشد، خوب است که ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز را بدون دریافت مقدار زیادی کالری دریافت کنید. برای رسیدن به این مهم می‌توانید از این نوشیدنی استفاده کنید که نصف مواد مغذی روزانه شما را تامین خواهد کرد و در عین حال مقدار کافی از پروتئین و فیبر را به بدن شما خواهد رساند. برای دریافت رژیم دکتر کرمانی رایگان به تخفیف هات مراجعه کنیم.

برای تهیه‌ی این نوشیدنی از نصف لیوان بلوبری استفاده می‌کنیم. بلوبری در کاهش احتمال حمله‌ی قلبی تاثیر بسزایی دارد. از یک لیوان لبنیات مثل شیر یا هر نوع لبنیاتی که همزده و رقیق شده باشد مثل ماست یونانی برای تامین ویتامین d این نوشیدنی استفاده کنید.

 

یک لیوان بزرگ اسفناج در مخلوط‌کن می‌ریزیم تا از ویتامین k موجود در آن بهره ببریم. ویتامین k رسوب کلسیم در عروق خونی را کاهش می‌دهد و به همین نسبت احتمال حمله‌ی قلبی را نیز کم می‌کند.


منبع:
https://www.digikala.com/mag/food-material-useful-for-the-heart-and-veins/