x تبلیغات
معرفی انواع برند ها و فروشگاه های اینترنتی

چگونه خراش ها و لکه های کیف چرمی را از بین ببریم

 

از بین بردن خراش ها و لکه های کیف چرمی 

۱- برای تمیز کردن لکه ابتدا آب را امتحان کنید، کمی آب را روی دستمال کاغذی یا توپ پنبه‌ای بریزید و لکه‌های روی چرم را به آرامی پاک کنید. گاهی آب همه لکه‌ها را از بین خواهد برد.

۲- برای از بین بردن لکه‌های روی چرم، شیشه پاک کن را روی لکه کیف چرمی اسپری کنید و با یک دستمال کاغذی، پنبه یا حوله نرم لکه را از روی کیف به خوبی پاک کرده و از بین ببرید.برای خرید کیف و کفش شیک با کد تخفیف استایل شاپ از سایت تخفیف هات در خرید خود تخفیف بالا بگیرید.

۳- قسمت‌هایی از کیف چرمی که دچار خراش یا ساییدگی شده‌اند را می‌توانید با کمی وازلین ترمیم کنید. با یک گوش پاک کن یا توپ پنبه‌ای کوچک، وازلین را روی خراش بکشید و با حرکات دایره‌ای شکل، وازلین را روی چرم بمالید. با این کار ساییدگی و خراش‌های روی چرم تا حد زیادی ترمیم می‌شود.

۴- برای لکه‌های مقاوم و لکه‌های رنگ روی کیف چرمی، از الکل کمک بگیرید. یک توپ پنبه‌ای یا گوش پاک کن را کامل درون الکل فرو کنید و روی لکه‌های رنگی با حرکات دایره‌ای بکشید. اگر لکه با یک بار کشیدن پنبه الکلی از بین نرفت، چند بار این کار را تکرار کنید.
توجه: به جای استفاده از الکل می‌توانید از محلول لاک پاک کن یا استون هم استفاده نمایید. استون غلیط‌تر از الکل است و باید در مصرف آن روی چرم دقت لازم را داشته باشید.برای دریافت تخفیف خرید کیف چرم به سایت تخفیف هات مراجعه فرمایید.

۵- اگر لکه روی یک سطح از کیف باشد، یا لکه برجسته مثل قهوه خشک شده روی کیف وجود دارد، روی آن چسب نواری بچسبانید و آن را سریع بکشید. این کار برای لکه‌های چربی، رژ لب، ریمل و غذا بسیار عالی است.

منبع: https://setare.com/fa/news/21428/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%85%DB%8C%D8%B2-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%DA%A9%DB%8C%D9%81-%DA%86%D8%B1%D9%85%DB%8C/#:~:text=%D9%85%D9%82%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%D8%AA%D9%85%DB%8C%D8%B2%20%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87%20%DA%86%D8%B1%D9%85%20%D8%B1%D8%A7,%D8%A8%D8%A7%D8%B1%20%D8%A8%D9%87%20%D8%A2%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C%20%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%20%D8%A8%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF.

بهترین ورزش برای قلب چیست؟

 تمرین های تنفسی ، از انواع ورزش هایی است که هوای بیشتری را به ریه های وارد کرده و بهترین تمرین برای تقویت قلب خواهد بود. پیاده روی تند، پرش در جا، شنا، دوچرخه سواری، طناب بازی ، اسکی و قایقرانی از جمله ورزش های مخصوص برای تقویت قلب است .

 

قبل از پریدن روی دستگاه ورزشی پله نوردی یا شروع پیاده روی، حتماً برنامه تمرین قلبی داشته باشید تا بیشترین تأثیر را در ماهیچه سازی ببینید. فرقی نمی کند که پیاده روی می کنید، مسافتی را با دوچرخه طی می کنید، یا از آن پله هایی که به نظر می رسد به جایی نمی روند بالا می روید، همه این ها تمرین قلبی محسوب می شوند. اما به جز تی-شرتی عرقی، برای نشان دادن تمرین کردنتان چه چیزی دارید؟ شکمی کوچک؟ عضلات ورزیده؟ آیا به مقدار لازم ورزش می کنید تا از تمام فواید تناسب اندام قلبی بهره مند شوید یا فقط اغلب به مقدار حداقل این کار را انجام می دهید؟متخصصان ورزشی، از جمله مربی تناسب اندام دنیس آستن، به پرسش های قلبی شما پاسخ می دهد، پس می توانید بیشتر چربی های خود را بسوزانید.
 
تمرین قلبی: اصل موضوع
 
دکتر تامی بون، یکی از بنیانگذاران جامعه امریکایی فیزیولوژیست های ورزشی می گوید: "تمرین قلبی هر نوع ورزشی است که کار قلب و شش ها را افزایش می دهد. پیاده روی، آهسته دویدن، و دوندگی انواع رایج تمرین قلبی یا ایروبیک هستند. "دکتر لن کراویتز، فیزیولوژیست ورزشی در مؤسسه سلامتی و تناسب اندام IDEA می گوید، از دو و پیاده روی، تا شنا، استفاده از دستگاه بدنسازی، دوچرخه سواری، پله نوردی، و پاروزنی – چند نمونه برای ذکر – تمرین قلبی فواید جسمانی فراوانی دارد. این فواید شامل موارد زیرند:
• کاهش احتمال بیماری قلبی
• بهبود سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون
• بهبود عملکرد قلب
• کاهش احتمال پوکی استخوان
• افزایش تراکم ماهیچه کراویتز که هم آهنگ کننده علوم ورزشی در دانشگاه نیو مکزیکو نیز هست، می گوید "کالج امریکایی پزشکی ورزشی و مرکز کنترل بیماریها توصیه می کند که بزرگسالان باید برای سلامتی در بیشتر روزهای هفته 30 دقیقه فعالیت فیزیکی با شدت متوسط داشته باشند. و برای بهبود توان قلبی عروقی توصیه می شود 20 الی 60 دقیقه برای سه تا پنج روز در هر هفته ورزش کنیم." حال که فواید تمرین قلبی را می دانید، برنامه تقویت پمپاژ قلبی را باید از کجا شروع کنید؟برای گرفتن برنامه تمرینی منظم و دقیق با کد تخفیف فیتامین به سایت تخفیف هات سر بزنید.
 
بهترین چربی سوز تمرین قلبی
 
پس اصل مطلب را می خواهید: کدام تمرین قلبی بهتر چربی سوزی می کند؟نیکی کیمبروگ، متخصص تناسب اندام فردی در تناسب اندام توتال بالی می گوید: "به نظر من، دویدن بهترین راه برایچربی سوزی است. چه در هوای آزاد باشد چه روی تردمیل، بهترین تمرین است زیرا کالری مصرف می کنید و پاها و قلب خود را قوی می کنید – شما را زیبا و لاغر می کند." کیمبروگ توضیح می دهد، مبتدیان باید از 20 دقیقه آغاز کنند و کار را ادامه دهند.
کیمبروگ می گوید: "20 دقیقه طول می کشد تا بدن شما راه بیفتد، و سپس بدنتان شروع به انتقال به سطح دیگری می کند. به طور ایده آل، می خواهید 30 تا 45 دقیقه بدوید." کیمبروگ به کسانی که زانوهای بدی دارند توصیه می کند از ماشین بدنسازی به عنوان دومین گزینه خوب استفاده کنند.کراویتز در صورتی که دویدن مورد علاقه شما نباشد راه دیگری دارد.کراویتز می گوید: "واقعاً حس می کنم مهم ترین پیام انتخاب شکل یا اشکال تمرین قلبی است که دوست دارید. زیرا در نتیجه نهایی، اگر شخصی از تمرینی لذت ببرد، همه تحقیقات نشان می دهند که آن را انتخاب خواهد کرد."
قلب خود را به راه اندازید
بیایید صادق باشیم – تمرین قلبی می تواند پس از مدتی خسته کننده شود. چگونه می توانید دوباره آن را جذاب کنید؟ متخصصان توصیه می کنند در وهله اول هیچ گاه اجازه ندهید از رونق بیفتد. آستن می گوید: "به نظر من، در صورت امکان، باید انواع مختلفی از تمرین های قلبی را در طول کلاسها در هفته انجام دهید. چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که تکرار بیش از حد ماهیچه ها را خسته می کند و شما را دچار یکنواختی می سازد، و بازدهی شما کند می شود. با افزودن تنوع به تمریناتتان به گروه عضلاتتان شانس بازتوانی را در روزهای استراحت می دهید و می توانید پیشرفت یکنواختی داشته باشید." کراویتز نیز با افزودن گزینه هایی به تمرین قلبی موافق است. کراویتز می گوید: "حالت را عوض کنید، مکانی را که در آن جا ورزش می کنید عوض کنید، تمرین را عوض کنید، ساعت روز را عوض کنید، شدت تمرین را تغییر دهید، طول آن را تغییر دهید – تغییر دهید، تغییر دهید، تغییر دهید. این چیزی است که من برای بهتر کردن کار تمرین یافته ام."
پیش از آغاز برنامه جدید ورزشی، مهم است که با پزشک خود در مورد انواع و سطوح فعالیت صحبت کنید. پزشک می تواند در مورد محدودیت ها یا حد و مرزهایی که شاید لازم باشد رعایت کنید راهنماییتان کند.
 
ورزش هوازی و قلب شما
 
هدف اصلی این است که حرکت خون در سراسر بدن برای اکسیژن رسانی است . فعالیت های هوازی مانند دویدن، دوچرخه سواری، بالا رفتن از پله و قایقرانی قلب را برای تامین اکسیژن به ماهیچه ها قویتر میکند. فعالیت شدید تر و مکرر، بیشتر فایده دارد . بر این اساس، برای تقویت قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی بسیار خوب است ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها انجام ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط مانند پیاده روی تند، یا ۷۵ دقیقه با شدت شدید فعالیت هوازی مانند دویدن در هر هفته بسیار ایده آل میداند
 
تمرینات وزنه و قلب
 
بسیاری از مردم تمرینات با وزنه را به عنوان یک راه برای افزایش قدرت و توان ورزشی محافظت از قلب درنظر میگیرند . در حالی که تمرینات با وزنه دارای تاثیر کمی در ظرفیت هوازی دارد ، ولی می تواند سطح قند خون ، حساسیت به انسولین ، فشار خون و برای جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی را کنترل کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که چقدر تمرینات با وزنه ممکن است سلامت قلب تاثیر بگذارد . در یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه هاروارد ، دانشمندان طبق تحقیقاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که مردانی که آموزش وزنه به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر در هر هفته داشته اند خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر تا ۲۳ درصد کاهش یافته بود
 
یوگا و قلب شما
 
یوگا یک اتصال ذهن، جسم و روح و روان است . در فرهنگ های غربی ، برخی از پزشکان یوگا فعالیت های کششی و هوازی پویا به روال خود اضافه کرده اند. اما تنها در رابطه به شدت هوازی تمرین – با اضافه کردن این عناصر جدید ، یوگا ممکن است مزایای محافظ قلب را فراهم کند به عبارت دیگر، یک روال یوگا ممکن است قلب را تا زمانی که در شدت هوازی متوسط تا شدید انجام می شود کمک کند. اما این اثرات آرام بخش در ورزش یوگا به طور منظم بر سلامت قلب ت اثیر میگذارد. انجمن قلب آمریکا ، روانشناس و پزشک یوگا M. مالا کانینگهام، ، گفت پس از ۱۲ هفته تمرین به طور منظم فشار خون کمتر و احساس آرامش بیشتریبه انسان دست میدهد . ، سطح کلسترول پایین می آید و قابلیت بدن افزایش یاقته خطرات ناشی از بیماری های قلبی کاهش میابد

چرا در طول تنیس نفس خود را نگه داریم یا به‌صورت سطحی نفس بکشیم؟

 

1. زمانی که می‌خواهید توپ را بزنید، نفس خود را نگه دارید

نفس کشیدن در تنیس، در حالی که به‌سمت توپ می‌­چرخید باعث ایجاد تنش در بقیه بدن، به‌ویژه انگشتان و دست شما شده و باعث می‌شود راکت در مقابل سرعت گرفتن، آرام و در هنگام تماس و بعد از آن کند شود. برای خرید با کدتخفیف راکت تنیس ادامه مطلب را بخوانید.

ممکن است به‌دلایل مختلف نفس خود را نگه دارید، اما مواردی که ما می‌شناسیم عبارتند از:


·      هنگام نزدیک شدن توپ، سطح اضطراب را تجربه می­‌کنید، به‌خصوص اگر سریع باشد (و اضطراب بر تنفس تأثیر می‌­گذارد)

 

·      تنش در انتظار "برخورد" با توپ، حتی اگر توپ فقط 59 گرم وزن داشته باشد.

 

·      اینکه بخواهید خیلی محکم به توپ ضربه بزنید یا بخواهید هنگام ضربه زدن به توپ "بسیار قوی" باشید. نفس بکشید و نفس خود را نگه می­‌دارید.

2. حین مشاهده شلیک نفس خود را نگه دارید.

اگر به شما بگوییم به فیلم زیر توجه کنید، هنگام مشاهده آنچه اتفاق میفتد ناخودآگاه نفس خود را حبس خواهید کرد.

به همین دلیل است که به‌زودی نفس خود را از دست می­‌دهید (اکسیژن)، انرژی خود را از دست می‌­دهید و به احتمال زیاد برای پایان دادن به مسابقه و گرفتن فرصت نفس کشیدن در تنیس به‌دنبال یک شات خطرناک می­‌روید. برای خرید راکت تنیس اصل به سایت لوزی مراجعه فرمایید. همچنین کد تخفیف لوزی در سایت تخفیف هات موجود است.


به یاد داشته باشید: توجه باعث تنش می­‌شود، زیرا نفس خود را نگه می­‌داریم و برای این منظور باید عضلات اصلی خود را مورد تنش قرار دهیم.

اگر می‌­خواهید تنیس را در سطح بالاتری بازی کنید، باید یاد بگیرید که این واکنش غریزی ارتباط ذهن و بدن را نادیده بگیرید و آموزش تنفس درست در تنیس را در درجه‌ی اول تجربه کنید.


3. نفس کشیدن سطحی پس از پایان نقطه

اگر امتیازی که بازی کردید از نظر عاطفی روی شما تأثیر بگذارد، با حداکثر توانایی ریه‌ها نفس نخواهید کشید.

عصبی شدن، ناامیدی، و... باعث واکنش‌های مختلف تنفسی می­‌شود و نفس کشیدن در تنیس را مختل می‌کنند.

سعی کنید این حالات احساسی را به یاد بیاورید و نفس خود را مشاهده کنید. خواهید دید که چگونه تغییر می­‌کند و چگونه عمیق و موزون نیست.

 

اگر مدت طولانی در آن شرایط عاطفی به سر می­‌برید، فرصت ریکاوری ریه‌­ها و بدن خود را با اکسیژن از دست می­‌دهید که برای بازی در رالی­‌های طولانی­‌تر و مسابقات طولانی­‌تر به آن نیاز دارید.

همچنین ممکن است بیش‌ازحد به فکر نکته قبلی باشید و آن را تجزیه‌وتحلیل کنید. همانطور که در ذهن خود به نکته قبلی توجه زیادی می­‌کنید­، دوباره کم‌عمق نفس می­‌کشید.

چرا در طول تنیس نفس خود را نگه داریم یا به‌صورت سطحی نفس بکشیم؟

 

1. زمانی که می‌خواهید توپ را بزنید، نفس خود را نگه دارید

نفس کشیدن در تنیس، در حالی که به‌سمت توپ می‌­چرخید باعث ایجاد تنش در بقیه بدن، به‌ویژه انگشتان و دست شما شده و باعث می‌شود راکت در مقابل سرعت گرفتن، آرام و در هنگام تماس و بعد از آن کند شود. برای خرید با کدتخفیف راکت تنیس ادامه مطلب را بخوانید.

ممکن است به‌دلایل مختلف نفس خود را نگه دارید، اما مواردی که ما می‌شناسیم عبارتند از:


·      هنگام نزدیک شدن توپ، سطح اضطراب را تجربه می­‌کنید، به‌خصوص اگر سریع باشد (و اضطراب بر تنفس تأثیر می‌­گذارد)

 

·      تنش در انتظار "برخورد" با توپ، حتی اگر توپ فقط 59 گرم وزن داشته باشد.

 

·      اینکه بخواهید خیلی محکم به توپ ضربه بزنید یا بخواهید هنگام ضربه زدن به توپ "بسیار قوی" باشید. نفس بکشید و نفس خود را نگه می­‌دارید.

2. حین مشاهده شلیک نفس خود را نگه دارید.

اگر به شما بگوییم به فیلم زیر توجه کنید، هنگام مشاهده آنچه اتفاق میفتد ناخودآگاه نفس خود را حبس خواهید کرد.

به همین دلیل است که به‌زودی نفس خود را از دست می­‌دهید (اکسیژن)، انرژی خود را از دست می‌­دهید و به احتمال زیاد برای پایان دادن به مسابقه و گرفتن فرصت نفس کشیدن در تنیس به‌دنبال یک شات خطرناک می­‌روید. برای خرید راکت تنیس اصل به سایت لوزی مراجعه فرمایید. همچنین کد تخفیف لوزی در سایت تخفیف هات موجود است.


به یاد داشته باشید: توجه باعث تنش می­‌شود، زیرا نفس خود را نگه می­‌داریم و برای این منظور باید عضلات اصلی خود را مورد تنش قرار دهیم.

اگر می‌­خواهید تنیس را در سطح بالاتری بازی کنید، باید یاد بگیرید که این واکنش غریزی ارتباط ذهن و بدن را نادیده بگیرید و آموزش تنفس درست در تنیس را در درجه‌ی اول تجربه کنید.


3. نفس کشیدن سطحی پس از پایان نقطه

اگر امتیازی که بازی کردید از نظر عاطفی روی شما تأثیر بگذارد، با حداکثر توانایی ریه‌ها نفس نخواهید کشید.

عصبی شدن، ناامیدی، و... باعث واکنش‌های مختلف تنفسی می­‌شود و نفس کشیدن در تنیس را مختل می‌کنند.

سعی کنید این حالات احساسی را به یاد بیاورید و نفس خود را مشاهده کنید. خواهید دید که چگونه تغییر می­‌کند و چگونه عمیق و موزون نیست.

 

اگر مدت طولانی در آن شرایط عاطفی به سر می­‌برید، فرصت ریکاوری ریه‌­ها و بدن خود را با اکسیژن از دست می­‌دهید که برای بازی در رالی­‌های طولانی­‌تر و مسابقات طولانی­‌تر به آن نیاز دارید.

همچنین ممکن است بیش‌ازحد به فکر نکته قبلی باشید و آن را تجزیه‌وتحلیل کنید. همانطور که در ذهن خود به نکته قبلی توجه زیادی می­‌کنید­، دوباره کم‌عمق نفس می­‌کشید.

معرفی3 عطر زنانه ملایم و ماندگار و بسیار خوشبو+ تخفیف خرید عطر

 بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند که همیشه از یک عطر ملایم که لطافت زنانه خاصی را با خود به یدک بکشد، استفاده کنند. حالا اگر این عطر و ادکلن دارای خط بوی مطلوب و بازخورد اجتماعی مناسبی هم باشد، می‌تواند تکمیل‌کننده استایل یک خانم شیک‌پوش باشد. اگر شما هم جزو طرفداران انواع عطر و ادکلن ملایم، لطیف و باکلاس هستید و می‌خواهید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید، خواندن ادامه این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم. برای مشاهده کدتخفیف خرید عطر می توانید به سایت تخفیف هات مراجعه کنید.

 

لانکوم ایدول

لانکوم ایدول یک عطر زنانه فرانسوی و بسیار شیک است که در سال 2019 به بازار عرضه شد و در گروه بویایی چایپر گلی قرار گرفت. اگر می‌خواهید یک عطر زنانه ملایم و ماندگار و البته کم‌ریسک داشته باشید، می‌توانید روی لانکوم ایدول حساب ویژه‌ای باز کنید. این عطر ملایم زنانه می‌تواند هم برای مناسبت‌های رسمی و هم برای استفاده روزانه، مناسب باشد. این ادکلن زنانه تقریبا بازخورد مناسبی در میان تمامی گروه‌های سنی دارد و به طور کلی اگر به عطرهای گل‌فام علاقه دارید، حتما لانکوم ایدول را تجربه کنید. نت آغازین این ادکلن زنانه با ترکیب خنک و ملایم گلابی و ترنج شروع می‌شود. نت میانی از ترکیب رز و یاسمن تشکیل می‌شود تا تعادل دلچسبی بین گرمی نت میانی و خنکی نت آغازین ایجاد شود. در نت پایانی هم رایحه مشک سفید در کنار وانیل نشسته است تا بتواند ماندگاری این عطر را افزایش بدهد. برای خرید این عطر با کد تخفیف بانی مد به سایت تخفیف هات مراجعه فرمایید.

کلوهه لاو استوری

یک عطر زنانه ملایم و ماندگار دیگر از برند فرانسوی کلوهه، با نام «لاو استوری»! لاو استوری، عطری مناسب برای خانم‌های جوان و با روحیه آرام و مهربان است. عطری گل‌فام که لطافت روح زنانه را به تصویر می‌کشد و با خنکای دلچسب خود، وقاری زنانه‌ و رویایی به شما می‌بخشد. این عطر در سال 2014 به بازار آمد و به سرعت مورد استقبال خانم‌های جوان قرار گرفت. لاو استوری، گزینه مناسبی برای استفاده روزانه است و تقریبا هیچ بازخورد منفی‌ای را برای شما در پی نخواهد داشت. تنوع روایح موجود در این عطر زنانه خنک باعث شده است تا بسیاری از خانم‌های سخت‌پسند، توجه ویژه‌ای به آن نشان بدهند. در لاو استوری، ترکیب روایح متنوع، جذاب و دل‌انگیزی همچون ترنج، لیمو ترش، بهارنارنج، گریپ‌فروت، گلابی، رز، شکوفه پرتقال، انگور فرنگی سیاه، هلو، گل استفانوتیس، مشک، نعناع هندی، سدر و چوب کشمیر، شامه‌نوازی می‌کنند.

 

جیورجیو آرمانی اس آی ادو پرفیوم

جیورجیو آرمانی اس آی ادو پرفیوم که به سی ادو پارفوم هم شهرت دارد، عطری ایتالیایی و محصول سال 2013 است. این عطر چایپر میوه‌ای برای خانم‌های بالای 25 سال و مناسبت‌های رسمی، کاملا مناسب است و می‌تواند باعث درخشش شما در مهمانی‌های شبانه یا قرارهای خاص عاشقانه بشود. اگر می‌خواهید اوج جادو و لطافت زنانه این ادکلن را تجربه کنید و بازخورد اجتماعی بسیار خوبی از آن بگیرید، حتما اجازه بدهید که حداقل 30 تا 45 دقیقه روی پوست یا لباس‌تان بماند تا بتواند الماس درخشان رایحه خود را نمایان کند. در نت آغازین این عطر زنانه ملایم و ماندگار، رایحه برگ و جوانه انگور خودنمایی می‌کنند. در نت میانی، رایحه لطیف و شیرین رز در کنار فریزیا نشسته است. نت پایانی هم از ترکیب رایحه وانیل، نعناع هندی، آمبروکسان و روایح چوبی تشکیل شده است تا کلاس و خاص بودن این ادکلن زنانه را حفظ کند.

منبع: https://www.atrafshan.ir/blog/view/293/gentle-feminine-perfume

علل خرابی بخاری خودرو چیست؟

 گاهی اوقات بخاری خودرو اصلا روشن نمی‌شود و گاهی اوقات روشن می‌شود، ولی هوای دمیده‌شده به‌اندازه کافی گرم نیست. علل خرابی بخاری خودرو می‌تواند متفاوت باشد. برای دریافت خدمات کارشناسی خودرو به سایت کارنامه مراجعه فرمایید. کد تخفیف کارنامه نیز در سایت معتبر تخفیف هات موجود است.

مقدار مایع خنک‌کننده کم است

 

وقتی بخاری را روشن می‌کنید و متوجه می‌شوید هوایی که از دریچه‌ها خارج می‌شود به‌اندازه کافی گرم نیست، اولین چیزی که باید بررسی کنید سطح مایع خنک‌کننده است. به‌طور معمول، سطح مایع خنک‌کننده باید بین علامت مینیمم و ماکزیمم در محفظه مربوط به مایع خنک‌کننده قرار گیرد. اگر بیش از حد کم است، باید آن را پر کنید. اگر فکر می‌کنید سریع‌تر از آنچه باید، خالی شده است، سیستم خنک‌کننده را برای وجود نشتی احتمالی مایع بررسی کنید.

هسته بخاری مسدود شده است

اگر از مایع خنک‌کننده‌ای استفاده کنید که چگالی آن با چگالی مایع مخصوص خودروی شما مطابقت ندارد احتمالا هسته بخاری را مسدود خواهد کرد. برای این کار همیشه مایع خنک‌کننده‌ای را بخرید که با مشخصات خودروی شما مطابقت داشته باشد.

اگر مایع خنک‌کننده کثیف باشد، ممکن است هسته بخاری را تا حدی مسدود کند. این مشکل معمولا در خودروهایی که مسافت زیادی را پیموده‌اند رایج است. برای رفع این مشکل باید سیستم خنک‌کننده و هسته بخاری را شستشو دهید.

ترموستات گیر کرده است

اگر ترموستات گیر کرده باشد و به‌خوبی باز و بسته نشود، متوجه می‌شوید که بخاری تا مدتی طولانی گرم نمی‌شود. البته در بیشتر خودروها خرابی ترموستات چراغ چک موتور را روشن می‌کند. یکی دیگر از علائم ترموستاتی که گیر کرده است، زمانی است که دمای موتور در زمان رانندگی در بزرگ‌راه به زیر نرمال می‌رسد.

ترموستات را بررسی کنید. اگر گیر کرده است و به‌موقع باز یا بسته نمی‌شود، باید تعویض شود.

فیلترها کثیف هستند

اگر حتی بخاری را تا انتها زیاد کرده‌اید و هنوز هوای گرم جریان نمی‌یابد، فیلترهای کابین باید بررسی شوند. اگر این فیلترها کثیف باشند، جریان هوا را از سیستم تهویه محدود می‌کنند. معمولا وقتی بخاری را روشن می‌کنید و موتور هم کاملا گرم شده است و کار می‌کند، هوای دریچه‌ها بدون توجه به سرعت خودرو باید بسیار گرم باشد. اگر هنگام رانندگی هوای بخاری گرم است ولی وقتی توقف می‌کنید سرد می‌شود، اول از همه احتمال دارد جریان مایع خنک‌کننده در هسته بخاری کم است یا هوا در سیستم خنک‌کننده موتور محبوس شده است که دلیل آن کثیف‌بودن یا انسداد فیلترهاست.

منبع: 
https://karnameh.com/blog/car-heater-not-working/

روش های خانگی برای از بین بردن لک صورت

 

 ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا مانند یک معجزه برای پاک سازی پوست می باشد. این گیاه دارای ماده ای به نام پلی ساکارید است که به رشد سلول های جدید پوست و بهبود لک ها کمک می کند. برای اینکه از خواص آلوورا برای پوست خود استفاده کنید، ابتدا یک آلوئه ورا تهیه کنید و آن را برش دهید. ژل موجود در آن را روی ناحیه مورد نظر یک الی دو دقیقه ماساژ دهید و سپس اجازه بدهید تا ۱۰ دقیقه بر روی پوست باقی بماند و سپس پوستتان را بشویئد. از این درمان به صورت روزانه استفاده نمایید تا نتیجه آن را مشاهده کنید. اگر تمایل به خرید کرم لایه بردار شیمیایی دارید با کد تخفیف خانومی میتوانید ارزانتر تهیه کنید.

سفیده تخم مرغ

برای تهیه این ماسک روشن کننده پوست نیاز به یک تخم مرغ دارید. سفیده تخم مرغ را جدا کنید. آن را با کمک یک فرچه بر روی پوست تمیز بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه باقی بماند. سپس صورتتان را بشویید. برای جوابدهی بهتر، از این ماسک دو بار در هفته از آن استفاده کنید.                                                                    

۳. سیب زمینی

سیب زمینی دارای نشاسته و آنزیم کاتکولاز است که تغییر رنگ و تیرگی پوست را کاهش می دهند. برای استفاده از مزایای بیشمار سیب زمینی،‌ کافی است یک سیب زمینی را رنده کنید و بر روی پوست قراردهید تا به مرور معجزه آن را ببینید. از این درمان به صورت هفتگی استفاده کنید.

۴. عسل

عسل یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب بسیار قوی است که به از بین بردن لک ها کمک می کند. یک لایه عسل بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه باقی بماند، سپس پوست خود را بشویید. از این درمان ۲ بار در هفته استفاده نمایید.

۵. شیر

شیر دارای انواع ویتامین ها است و خاصیت آنتی اکسیدانی  دارد. استفاده از ماسک شیر باعث می شود سلول های مرده پوست از بین بروند. به عبارت دیگر به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند. ماسک شیر را به چند طریق مختلف می توانید مصرف کنید. یکی از روش ها ترکیب شیر با نشاسته، عسل، زردچوبه یا جوانه گندم است. این ماسک به عنوان یک معجزه عمل می کند و می تواند سریع ترین راه درمان لک صورت خانگی باشد. ماسک شیر را حدود ۲ دقیقه بر روی پوستتان ماساژ دهید و سپس بشویید. از این ماسک می توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

۶. زردچوبه

کوکومین ماده ای است که زردچوبه را به یک ماده ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی تبدیل کرده است. طی تحقیقاتی که انجام شده است، زردچوبه باکتری های آکنه زا را دفع می کند و همچنین منافذ پوست را پاکسازی می کند. شما می توانید برای تهیه ماسک زردچوبه، این ماده را با مواد مختلفی مانند عسل یا آرد و همچنین آبلیمو ترکیب کنید و بر روی پوستتان بگذارید. از ماسک زردچوبه ۳ بار در هفته استفاده کنید.

 

منبع
https://rosesorkh.com/articles/how-to-get-rid-of-spots-on-face/

رژیم غذایی پرهیز از کربوهیدرات چیست+کد تخفیف

 رژیم های پرهیز از کربوهیدرات جزو محبوب ترین رژیم های غذایی و یکی از 10 تا از بهترین رژیم لاغری رایگان برای کاهش وزن هستند. رژیم پرهیز از کربوهیدرات مصرف کربوهیدرات شما را به نفع پروتئین و چربی محدود می کنند.این رژیم معمولاً پروتئین بیشتری نسبت به رژیم‌های کم‌چرب دارند، که بسیار مهم است، زیرا پروتئین می‌تواند به کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و ​​حفظ توده عضلانی کمک کند. برای گرفتن این رژیم بصورت اصولی با کد تخفیف کرفس برنامه غذایی خود را بچینید.

در رژیم‌ پرهیز از کربوهیدرات ، بدن شما شروع به استفاده از اسیدهای چرب به جای کربوهیدرات برای انرژی با تبدیل آنها به کتون می‌کند. این فرآیند کتوزیس نامیده می شود

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که رژیم‌های کم کربوهیدرات می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند و ممکن است مؤثرتر از رژیم‌های کم‌چرب معمولی باشندبرای مثال، مروری بر 53 مطالعه شامل 68128 شرکت‌کننده نشان داد که رژیم‌ پرهیز از کربوهیدرات نسبت به رژیم‌های کم‌چرب به میزان قابل‌توجهی باعث کاهش وزن می‌شوند

علاوه بر این، به نظر می‌رسد رژیم‌های غذایی پرهیز از کربوهیدرات در سوزاندن چربی‌های مضر شکم کاملاً مؤثر هستند  تحقیقات نشان می دهد که رژیم پرهیز از کربوهیدرات ممکن است عوامل خطر بیماری های قلبی از جمله کلسترول بالا و سطح فشار خون را کاهش دهد. آنها همچنین ممکن است سطح قند خون و انسولین را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشند

در برخی موارد، رژیم کم کربوهیدرات ممکن است سطح کلسترول بد (LDL) را افزایش دهد. رعایت رژیم‌پرهیز از کربوهیدرات نیز می‌تواند دشوار باشد و باعث ناراحتی گوارشی در برخی افراد شود برای تهیه این رژیم با تخفیف ویژه به سایت تخفیفه هات مراجعه و برند کرفس را جستجو بفرمایید.

در شرایط بسیار نادر، پیروی از یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم ممکن است باعث ایجاد شرایطی به نام کتواسیدوز شود، یک وضعیت متابولیک خطرناک که در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد

خلاصه رژیم پرهیز از کربوهیدرات
مصرف کربوهیدرات خود را محدود کنید، که بدن شما را تشویق می کند تا از چربی بیشتری به عنوان سوخت استفاده کند.به کاهش وزن شما کمک کنند و مزایای بسیاری دیگر را ارائه دهند.

معرفی 3 کتاب برتر سال 2022

 در زندگی چیزهایی وجود دارند که اگر تجربه‌شان نکنیم، واقعاً ضرر کرده‌ایم. خرید و مطالعه کتاب یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی است که هر انسانی می‌تواند آن را تجربه کند. همچنین خواندن کتاب، یکی از کارهای روزمره افراد موفق است، اما چرا؟ صرف نظر از اختراعات و دستاوردهای انسان از دیر باز تا کنون، کتاب بزرگ‌ترین معجزه برای زندگی بشر می‌باشد.کتاب‌خوانی یکی از بهترین روش‌ها برای درک آشنایی با تفکرات و تجربه‌های یک انسان است. از سوی دیگر ما وقت زیادی نداریم که بخواهیم تمامی کتاب‌های موجود در جهان را بخوانیم!برای خرید این کتابها با تخفیف ادامه مقاله را بخوانید.

 

کتاب چشم هایش:

بعید است کتاب خوانی حرفه‌ای باشید و نام رمان چشم‌هایش (Her Eyes) را نشنیده باشید؛ کتابی که نخستین بار توسط بزرگ علوی در سال 1331 منتشر شد و پس از انتشار علاوه بر استقبال بی‌نظیر مردم، تاثیر شگرفی بر سبک داستان‌نویسی نویسندگان پس از خود به وجود آورد. بزرگ علوی با بیانی ساده و با استفاده از شیوه حدس و گمان، داستان زنی از طبقه بالای جامعه در زمان رضاه شاه را بازگو می‌کند که عاشق نقاشِ معروفی به نام ماکان شده است. استاد ماکان، رهبر تشکیلات زیرزمینی بر ضد حکومت رضا شاه است و فرنگیس به خاطر عشق او وارد مبارزات سیاسی علیه حکومت می‌شود.

 

 کتاب بلور، دخت ایرانی

بلور، دخت ایرانی کتابی دو جلدی در چهارچوب واقعیت، به نوشته مهیار رساطلب. رمانی رئال، که خط داستانی آن غیر قابل پیش بینی می باشد. به سادگی نگارش شده و با روایتی شیرین آنچنان شما را در پیچ و خم تاریخ فرو می برد که بیرون آمدن از آن سخت است.
ماجرایی که با نام یک دختر شروع می شود و خانواده ای با قدرت آن را پیش میبرد. داستانی حماسی از همه چیز. معجونی مملو از عشق، ایستادگی، انسانیت و جنگ. مردان این داستان حکایتی دارند دلچسب به اندازه بزرگمردان ایران زمین و البته دوشادوش آنها زنهایی با قدرت و پر ابهت. زنها در این داستان نقش پررنگی دارند آنقدر که پس از مطالعه این داستان خانم ها به زن بودنشان افتخار می کنند. سرنوشت خانواده این داستان برای به ثمر نشستن رسالت یک دختر همه کار می کند. رسالتی که گویا از آذری زبان های روستای ممان در شهر میانه آغاز و تا بلندی های زیبای شهر ماسال ادامه پیدا خواهد کرد. آنهم وقتی که یک دختر، انجام این سرنوشت را رقم می زند. برای خرید این کتاب می توانید به سایت انتشارات جنگل مراجعه کنید. در این سایت با کد تخفیف انتشارات جنگل می توانید این کتاب را با تخفیف بخرید

 

کتاب سیر عشق

اولین رمان فیلسوف و نویسنده انگلیسی معاصر، آلن دوباتن «جستارهایی در باب عشق» در سال ۱۹۹۳ منتشر شد، زمانی که او ۲۳ ساله بود. از آن‌ هنگام تاکنون، آثار ادبی دوباتن معمولا ماهیت مقاله‌ای داشته‌اند که برای مثال می‌توان به اثر موفقی چون «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند» اشاره کرد. اکنون که دوباتن دو برابرِ زمان نوشتن اولین رمانش سن دارد، پس از مدت‌ها، مجدداً به رمان روی آورده تا راهی را ادامه دهد که با اولین رمانش شروع کرده بود. به نظر او، بر خلاف تصور جامعه، تنها «آغاز عشق» نیست که اهمیت دارد، بلکه چگونگی ادامهٔ آن است که مهم است. او در سیر عشق، پرده‌ها را کنار می‌زند و با نگاهی صادقانه و غیر احساسی به نهاد ازدواج در دوران مدرن نظر می‌کند. این کتاب را می توانید با کد تخفیف انتشارات صدرا از این سایت تهیه نمایید.

منبع:
https://www.motekhassesan.com/the-best-books-of-2022/

چه زمانی باید تست کرونا انجام داد

 همچنان که افراد زیادی این تست را انجام می دهند، شاید به این فکر کنید که شما چه زمانی نیاز به انجام این تست دارید. تست برای ویروس کرونا، تست پی سی آر یا PCR است که مخفف polymerase chain reaction به معنای واکنش زنجیره ای پولیمراز است. این تست تشخیصی از یک سواب بینی استفاده می کند. یک تست آنتی بادی هم وجود دارد که تست خون است و نشان می دهد که فرد در گذشته به این ویروس مبتلا شده است یا خیر.

تست کووید 19

 

افرادی که در معرض ویروس کووید 19 قرار گرفته اند، به معنای دیگر با فرد مبتلا در تماس بودند، چه علائم داشته باشند چه نداشته باشند، لازم است که این تست را انجام دهند. با تشخیص به موقع افرادی که به ویروس مبتلا هستند می توان قبل از اینکه علائم خود را نشان دهد و خطر آلوده کردن دیگر افراد را بالا ببرد، فرد را قرنطینه کرده و درصد ابتلا به ویروس را به مراتب کاهش داد. یافتن افراد مبتلا به ویروس که علائمی ندارند، نکته کلیدی برای کاهش اپیدمی است. به این ترتیب از گسترش ویروس پیشگیری می شود.

از سوی دیگر افرادی که هیچ ارتباطی با افراد آلوده به ویروس نداشتند و علائمی ندارند نیازی به انجام تست ندارند.
دوره نهان ویروس 5 تا 7 روز است که در برخی افراد تا 14 روز هم دیده شده است. اگر فرد بلافاصله بعد از اینکه در معرض ویروس قرار گرفته باشد تست دهد، احتمال اینکه پاسخ تست اشتباهاً منفی باشد و درصدی خطا داشته باشد بالاست.

پی سی آر مثبت به این معناست که RNA ویروس در فرد قابل تشخیص است. ولی لزوماً به این معنا نیست که فرد عفونت دارد. اگر میخواهید در منزل بمانید و تست کرونا بدهید از سایت درمانکده می توانید درخواست فرستادن کارشناس نمونه گیری در محل کنید. برای دریافت کد تخفیف درمانکده به ارزش 100 هزار تومان به سایت تخفیف هات مراجعه فرمایید.

در برخی افراد علیرغم وجود پی سی آر مثبت ، 9 یا 10 روز بعد بیماری هیچ ویروسی در ناحیه وجود ندارد. این به این معناست که فرد به عفونت با ویروس مبتلا شده بوده و مدتی بعد از ابتلا به عفونت تست داده است و برای دیگران عفونتزا نیست.

گاه پی سی آر برای هفته ها بعد از اینکه فرد به عفونت مبتلا می شود مثبت است. به این معنا که RNA ویروس تشخیص داده می شود ولی فرد ناقل نیست و به دیگران ویروس را انتقال نمی دهد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها CDC اظهار می کند که در صورتی که جواب تست مثبت باشد، به مدت 10 روز نیاز است که فرد قرنطینه شود.

منبع

https://www.parsehlab.com/%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7/
 

صفحه قبل 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 صفحه بعد